MALin vuosikokous 2024

28.4.2024

MALin vuosikokous pidettiin 25.4. hotelli Clarionissa Helsingissä. Tilaisuus alkoi vuosikokousesitelmällä, jossa Ilmatieteen laitoksen pääjohtaja Petteri Taalas antoi erittäin monipuolisen katsauksen ilmastonmuutoksesta sekä sen hillitsemispyrkimysten tilanteesta ja näkymistä. Yleisön moninaisia kysymyksiä käsiteltiin kunnes aikaraja täyttyi. Tilaisuuden annista voit lukea lisää seuraavasta MAL-lehdestä, joka ilmestyy kesäkuun vaihteessa.

Sääntömääräisessä vuosikokouksessa käsiteltiin toimintakertomus ja alkaneen vuoden suunnitelma. MALin toiminta on kehittynyt monipuolisesti, ja nyt on myös MALin opiskelijatoimintaan luvassa pitkään kaivattua piristymistä. Hallituksen varsinaisiksi jäseniksi valittiin Esko Juuso (pj), Martti Annanmäki, Lars Gröndahl, Jyri Jämsä, Lauri Laitinen, Maija Lakio-Haapio, Ilkka Norros, Taneli Prittinen sekä uutena opiskelijajäsenenä Juulia Kärki. Varajäseniksi valittiin Timo Bräysy, Katri Halkka, Merja Korpela, Raimo Lohikoski, Miia Pynnönen ja Matti Ropponen.